人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Pork Chops and Mustard-Pickles Sauce

For the past two weeks now, I've been cooking and presenting my dishes to the chef/instructor every Thursday and Friday. And my marks have been okay but nothing to get too excited about.

この三週間毎木曜日と金曜日は料理してシェフに見せていました。点数はまあまあですけどすごくはない。

Well, yesterday, I made pork chops and he must have liked that because he gave me a 9 out of 10. A nine! I was shocked.

昨日ポーク・チョップを作りました。シェフはそれ好きでしたから、私に十分の九をくれました。九でした。びっくりしました。

He looked at the plate and said the parsley was nice and very fine. Then he tasted my potato puree then my pork chops with sauce and then my sauce. He was silent during the whole time so I was nervous. Then he says, "Great." "Delicious." "Great job." I was relieved and happy.

シェフはお皿を見てパセリについて細かくて良いと言いました。そして僕のポテト・ピュレを味見してポーク・チョップとソースを味見してソースだけを味見しました。味目する中シェフは静かでした。だから心配しました。そして「すごい。」とか「おいしい。」とか「上手。」と言いました。心配しなくなってうれしかったです。

I almost died.

死にそう。

Later on the assistant came over to tell that I was the first and only one to get a nine in the class.

その後アシスタントは僕にクラスで一番目と一人だけ九点を受けたと言いました。

After tasting, the chef asked me some questions about whether I ate a lot of French food or if I cooked everyday, etc. I said no to all questions.

味見したら、質問を聞きました。「よくフランス料理を食べます」とか、「毎日料理します」とか。「いいえ。」と言いました。

After scoring, I brought my plate back to my station and I didn't know it but the chef was following me. And then to my surprise, he asked a couple students to see my plate. With that, other students also came over in order to see what's happening. Then they asked to taste my plate. Then everyone use their index finger, poked my sauce and tasted it.

先生が採点(さいてん)した後、作業台(さぎょうだい)に料理を持って行きましたが、シェフも僕の後を付いて来ていました。ビックリしました、シェフは僕の料理を見せるためにクラスのひとを二人呼びました。その上に、ほかの人も何が起こっているのを見に来ました。そして僕の料理を味見してもいいと聞きました。もちろん。そしてみな僕のソースに人指し指で刺して味見しました。

I was happy.

うれしかったでした。
by ekwok | 2006-10-21 00:46 | Le Cordon Bleu
<< Recently... 最近。。。 I browned butte... >>